سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: دومین کنفرانس ملی خلاقیت شناسی، TRIZ و مهندسی و مدیریبت نوآوری ایران

تعداد صفحات: ۱۴

نویسنده(ها):

رعنا وجدی – دبیر شیمی

چکیده:

در حال حاضر در نظام آموزشی ما، دانش آموزان برای انجام کار تیمی ساماندهی نمی شوند طبق نظریه سبک های یادگیری، افراد اطلاعات خود را به روش های متفاوتی درک و پردازش می کنند. طبق این نظریه، میزان یادگیری افراد بیش از هوش، به سبک خاص یادگیری آنها بستگی دارد. بنابراین مربیان باید روشهای آموزشی خود را به گونه ای طراحی کنند که انواع سبک های یادگیری را تحت پوشش قرار دهند. قبل از هر چیز بهتر است برای افزایش بازده کار تیمی فراگیران را مطابق روش زیر مورد آزمایش قرار دهیم. ابزار تسلط مغز ندهرمان (آزمون HBDI) Herman Brain Dominance Instrument که با استفاده از این تست ، ترجیهات تفکری فراگیران مشخص می شود. ندهرمان معتقد است که هدف باید استفاده از تمامی ویژگیهای مغز باشد. اگر قرار باشد عده ای فراگیر یک مشکل را بطور گروهی حل کنند، استفاده از این شیوه بسیار ضروری است. با بکارگیری این روش راه حل های نوآورانه برای حل مسائل به ذهن خطور می کند. این روش به افراد این امکان را می دهد که علاوه بر قبول تغییرات خود را باآن وفق دهند.