سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: چهاردهمین کنفرانس دانشجویان مهندسی عمران سراسر کشور

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

حمید بهبهانی – استاد کامل دانشکده عمران، دانشگاه علم وصنعت ایران
حامد معروف – دانشجوی کارشناسی ارشد راه و ترابری، دانشگاه علم وصنعت ایران

چکیده:

میدانهای جدید در بسیاری از کشورهای بزرگ جهان بسرعت در حال افزایش هستندهمچنین در کشورهایی چون ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و آلمان تحقیقات بسیار گسترده
ای در زمینه ی بکارگیری میدانهای جدید انجام شده و یا در حال انجام شدن است. تغییر دیدعموم نسبت به میدانها در مقابل دایره های ترافیکی قدیمی فرآیندی است که در سالهای اخیر
در این کشورها رخ داده است. از آنجا که در عامه، تفاوتی بین این دو، دیده نمی شود، لزوم آشنایی با عملکرد و رفتار این تقاطعات بسیار مورد توجه قرار گرفته است. سالهای زیادی دایره های ترافیکی در نقاط مختلف دنیا بکار رفته اند و تجارب نسبتا نامناسبی از لحاظ عملکردی وایمنی داشته اند. اما امروزه تعریف جدیدی از میدان مطرح شده است که این معضلات را بسیار بهبود بخشیده است. کاهش سرعت و تاخیر از مهمترین عوامل تغییر یافته در طرح های جدید است. هدف اصلی این مطالعه، نشان دادن دلایل اصلی تغییر دایره های ترافیکی و نیزتشریح تغییرات لازم جهت دستیابی به هدف مطلوب است .