سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: چهارمین همایش قیر و آسفالت ایران

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

علی اصغر روغنی زاد – عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اعظم جلالی – عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی پلیمر
تقی بهرامی – عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست
حامد روغنی زاد – فارغ التحصیل دانشکده مهندسی پلیمر

چکیده:

امروزه قیر به دلیل ویژگیهای نظیر چسبندگی نسبی، جلوگیری از نفوذ آب ارزانی و در دسترس بودن به عنوان یکی از مهمترین اجزای صنعت راهسازی و ایزولاسیون مورد استفاده قرار می گیرد ولی وجود برخی از ویژگیهای نامطلوب همچون محدود بودن دامنه دمایی سرویس دهی مقاومت در مقابل خستگی، مقاومت کششی والاستیسیته کم و همچنین تغییر شکلهای ماندگار در دمای بالا روزدگی قیر و به طور کلی عدم پایدار در مقابل شرایط جوی و ترافیک سنگین موضوع اصلاح قیر را به وجود آورده است.