سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: ششمین کنفرانس سالانه دانشجویی مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۲

نویسنده(ها):

مجتبی احمدی راد – کارشناس ارشد مهندسی خودرو – دانشگاه علم و صنعت ایران
علی نصیری طوسی – استادیار- دانشگاه علم و صنعت ایران

چکیده:

در این تحقیق به شبیه سازی سه بعدی و بهینه سازی جریان در چندراهه ورودی موتور نیسان Z24 انژکتوری پرداخته شده است. شبیه سازی در دو حالت جریان دائم و غیر دائم انجام گرفته است. با استفاده از نتایج شبیه سازی غیر دائم تغییرات هندسی به منظور بهبود عملکرد چند راهه اعمال گردید . شرایط مرزی مورد نیاز برای شبیه سازی و بهینه سازی توسط شبیه سازی یک بعدی موتور به دست آمد. برای شبیه سازی سه بعدی نرم افزار Fluent و یک بعدی نرم افزار GT-Power به کار برده شده است.