مقاله اصول ديناميکي طراحي يک سازه تراست استند و روش هاي بهبود پاسخ ديناميکي آن که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاييز ۱۳۸۷ در مهندسي مكانيك مجلسي از صفحه ۴۳ تا ۵۲ منتشر شده است.
نام: اصول ديناميکي طراحي يک سازه تراست استند و روش هاي بهبود پاسخ ديناميکي آن
این مقاله دارای ۱۰ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله تراست استند
مقاله تراکم طيفي قدرت
مقاله پاسخ ديناميکي
مقاله ارتعاشات اتفاقي

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: حيدري مجتبي
جناب آقای / سرکار خانم: مطلبي اميرعلاالدين
جناب آقای / سرکار خانم: رحمتي صادق
جناب آقای / سرکار خانم: حريربافان ابراهيم

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
به منظور سنجش دقت عملکرد موتور موشک ها و راکت ها آنها را در دستگاهي به نام تستر (تراست استند) آزمايش مي کنند. در اين مقاله به نحوه طراحي ديناميکي يک سازه تراست استند به منظور تست موتورهايي با حداکثر نيروي تراست ۵ ton و تدوين اصول طراحي آن در مقابل ارتعاشات اتفاقي موتور سوخت جامد پرداخته شده است. ابتدا مفاهيمي از چگونگي اثرپذيري تسترها از ارتعاشات موتور شرح داده شده است. سپس با استفاده از اطلاعات تراست زمان سه نوع موتور سوخت جامد، تابع تراکم طيفي قدرت (PSD) موتورها توسط نرم افزارMATLAB ، محاسبه شده است. آنگاه چندين طرح تستر در Solid Works طراحي شده و توسط نرم افزار ANSYS پاسخ ديناميکي آنها محاسبه شده است. سعي شده است با تغييرات در سازه، پاسخ ديناميکي آنها بهبود داده شود. از ميان انواع تسترهاي طراحي شده، طرح هاي معدودي وجود دارند که قابليت بهبود پاسخ ديناميکي بهتري دارند. افزايش هر چه بيشتر فرکانس هاي طبيعي تستر، سازه را در مقابل ارتعاشات موتور ايمن مي کند. سازه خرپايي به دليل قابليت بهبود پاسخ ديناميکي بهتر، يکي از گزينه هاي مناسب براي تستر است. کم کردن جرم سازه، استفاده از انواع مقاطع لوله و کوتاه کردن طول عضوها از جمله راهکارهايي هستند که موجب افزايش فرکانس هاي طبيعي سازه مي شود.