سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: چهاردهمین کنفرانس دانشجویان مهندسی عمران سراسر کشور

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

محمد هوشمند زاده – کارشناس عمران ، دانشکده فنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز
بهزاد زکی – کارشناس ارشد نقشه برداری – اداره کل امور آب استان خوزستان

چکیده:

پل یکی ازسازه های مهندسی بوده که به دلیل بارهای وارده ازجمله بارترافیک و با رباد پس ازمدتی دچار تغییر شکل می شود تاکنون روشهای مختلفی برای اندازه گیری و کنترل تغییر شکل سازه پل ارائه شده است که ازآن جمله می توان به کاربرد GPS و شتاب سنج محوری دراین باره اشاره نمود دراین مقاله تلاش شده است تا با ارائه اصولGPS شتاب سنج محوری مبانی کاربرد آنها درنقشه برداری ازتغییر شکل سازه پل تحت اثر بارهای وارده مورد بررسی قرارگیرد .