سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۱۶

نویسنده(ها):

محمدرضا نوروزی – کارشناس ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب
نرگس سریع القلم – دستیار علمی دانشگاه پیام نور مرکز مراغه

چکیده:

یکی از ضرورتهایی که در محیط آشوبناک امروزی نقش پررنگی را دارد مفهوم تجارت الکترونیک است تجارت الکترونیک علی رغم نوپا بودن پیشرفتهای شگرفی را داشته و بخصوص اخیرا در ایران گرایش به آن زیاد شده ولی از طرفی به دلیل اینکه کالا در تجارت الکترونیک همانگونه که درتجارت سنتی وجود دارد ملموس نیست. فلذا یکی از لازمه های مهم در جریان خرید در تجارت الکترونیک مفهوم اعتماد است از این این مقاله قصد دارد رابطه اعتماد با تجارت الکترونیک که گاها به عنوان حلقه مفقوده در مباحث تجارت الکترونیک مطرح است را بررسی نماید. این مقاله ابتدا به مطالعه مفهوم اعتماد پرداخته و تعریف و ضرورت و ابعاد ان و سپس به مطالعه تجارت الکترونیک و زیرساختها و شاخصهای ان و در پایان نقش اعتماد در تجارت الکترونیک را بیان خواهد کرد.