سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: اولین کنفرانس دانشجویی آموزش الکترونیکی

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

لاله اسدی – سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران
مهدی اسکندری – سازمان امور مالیاتی کشور

چکیده:

در این مقاله قصد داریم به مسئله ایجاد انگیزش بیشتر در یادگیرندگان در سیستم یادگیری الکترونیکی سیار که به عنوان زیرمجموعه ای از یادگیری الکترونیکی می باشد پرداخته و با بررسی مدل انگیزشی جان گلر به حل این مشکل اهتمام ورزیم علاوه بر مسائل انگیزشی در یادگیری، اتلاف وقت و هزینه دانشجویان جهت یافتن مطالب آموزشی مفید مرتبط از جمله کتب صوتی و الکترونیکی از جمله مسائل مطرح در یادگیری سیار محسوب می شود شرایطی نیز وجود دارد که دسترسی به پرتالهای یادگیری سیار از طریق واسط کاربر گرافیکی امکان پذیر نیست با معرفی مدلی که از الگوریتم های فیلترینگ مشارکتی و واسط کاربر صوتی استفاده می کند این مسائل قابل حل می باشند که دراین مقاله به آن خواهیم پرداخت.