سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: دومین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

طاهره حیدری – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی سیستمهای اقتصادی اجتماعی دانشگاه علم و
علیرضا علی احمدی – دانشیار دانشگاه علم و صنعت ایران

چکیده:

زنجیره تامین سنتی اغلب شامل بیش از یک شرکت در سری روابط مشتری – تامین کننده است و معمولا به عنوان یک مجموعه از لینکها و فرایندهای مشترک شامل همه فعالیتها از تهیه مواد خام تا تحویل کالای نهایی به مشتری نهایی است. موادخام از طریق سیستم تامین وارد کارخانه شده و تبدیل به محصول نهایی می شود محصول نهایی از طریق سیستم توزیع به دست مشتریان نهایی می رسد. درحالت کلی چندین شرکت دراین فرایند به هم لینک می شوند و هر ارزش افزوده ای که برای محصول ایجاد می شود در سراسر حلقه منتقل میشود. تجارت الکترونیک و اینترنت به طور اساسی ذات زنجیره تامین ها را تغییر داده است نتیجه باعث پیدایش یک زنجیره تامین B2B جدید میشود که به جای اینکه محصول محور باشد مشتری محور است. در این مقاله در مورد اهداف و فوائد فناوری اطلاعات در زنجیره تامینو اجناس مناسب برای عرضه الکترونیکی از طریق این سیستم بحث خواهد شد.