سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: هفتمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

امیر ابراهیمی – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی برق – راه آهن برقی دانشگاه علم و صنعت ایر
محمدعلی صندیدزاده – استادیار دانشگاه علم و صنعت ایران
احمد میرآبادی – استادیار دانشگاه علم و صنعت ایران

چکیده:

این مقاله حاصل انجام یک پروژه عملی در زمینه سیستم کنتل سیگنالینگ توسط کامپیوتر است که برای یک مدل آزمایشگاهی طراحی شده است. در این پروژه یک نرم افزار ارتباط اپراتور و سیستم سیگنالینگ ، سوزنها و مدار راهها را به طور کاملاً گرافیکی میسر میکند. این نرم افزار توسط میکروکنترلر AVR با مدارات ماکت مورد نظر رابطه برقرارکرده و فرامین لازم جهت حرکت قطار را با توجه به الگوریتم اینترلاکینگ موجود در خود صادر می کند. آنچه حایز اهمیت می باشد الگوریتم ارایه شده برای سیستم اینترلاکینگ می باشد که امکان ایجاد حداکثر تعداد مسیرهای ممکن را فراهم میکند.
در اینجا به توضیح چگونگی طراحی سیستم اینترلاکینگ با این روش می پردازیم.