سال انتشار: ۱۳۸۴

محل انتشار: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۱۶

نویسنده(ها):

علی نمکین – عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی- دانشکده فنی مهندسی واحد تهران جنو
علی مسعودی – کارشناس شرکت موج سیاحت، واحد کنترل پروژه

چکیده:

امروزه یکی از اهداف و استراتژی هر سازمان و واحد صنعتی، بقاء و پیشرفت در عرصه رقابت و افزایش رضایت مشتری می باشد. از سوی دیگر با افزایش روزافزون رقابت در حوزه ساخت و تولید، سازندگان و تولید کنندگان به سمت انتخابو پیاده سازی مدل ها و روش های پیشرفته ساخت و تولید، سوق پیدا کرده اند. این مدل ها و الگوها به سازندگان و تولیدکنندگان این امکان را می دهد تا ضمن کاهش هزینه و زمان تولید، به کاهش و حذف ضایعات و اتلافات روی آورند. این تحقیق در پی آن است تا با تعریف و شناسایی ضایعات و معرفی مدل ها و الگوها، سازمان ها را از دیدگاه مدیریت ضایعات، در رسیدن به این هدف خود یاری رساند.