مقاله الگوي مفهومي نقش هاي آموزشي ـ تربيتي فناوري اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان و پاييز ۱۳۸۵ در پژوهش در برنامه ريزي درسي (دانش و پژوهش در علوم تربيتي-برنامه ريزي درسي) از صفحه ۴۹ تا ۶۶ منتشر شده است.
نام: الگوي مفهومي نقش هاي آموزشي ـ تربيتي فناوري اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش
این مقاله دارای ۱۸ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله آموزش و پرورش
مقاله نوآوري آموزشي
مقاله فناوري اطلاعات و ارتباطات

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: رحماني جهانبخش
جناب آقای / سرکار خانم: موحدي نيا ناصر
جناب آقای / سرکار خانم: سليمي قربانعلي

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
ورود فناوري اطلاعات و ارتباطات (فاوا) به عرصه فعاليتهاي بشر و گسترش روزافزون آن در قرن حاضر، ابزار بسيار كارآمدي در اختيار متخصصان و متوليان تعليم و تربيت به منظور تغيير و بهبود روشهاي ياددهي يادگيري، تعالي بخشي به اهداف تربيتي و اصلاحات آموزشي قرار داده است. به كارگيري اين فناوري به منظور دستيابي به اهداف آموزشي و تربيتي مستلزم مطالعه و بررسي علمي و همه جانبه آن، شناخت ضعف ها و قوت ها، فرصتها و تهديدهاي نظام آموزشي در به كارگيري آن، ترسيم وضعيت موجود و مطلوب و برنامه ريزي كلان و تفصيلي براي رسيدن به وضعيت مطلوب است. تعريف و تبيين نقشهاي تربيتي فناوري اطلاعات و ارتباطات در تعليم و تربيت و ارايه يك الگوي مفهومي از آن راهنماي برنامه ريزان درسي و متخصصان تعليم و تربيت در طراحي آموزشي و چگونگي تلفيق اين فناوري ها در فرآيند ياددهي ـ يادگيري خواهد بود. تلاش مولفان بر آن است كه الگويي را پيشنهاد نمايند كه دستيابي به اين هدف را امكان پذير سازد.