سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۱۸

نویسنده(ها):

ناصر بیک زاده مرزبانی – کارشناس ارشد مدیریت اجرایی مدیر عامل شرکت ایساکو
حسن سوری – کارشناس ارشد مهندسی مدیر پروژه مهندسی مجدد فرایندهای شرکت ایساکو

چکیده:

امروزه رقابت در عرصه خودرو و خدمات ان رشد چشمگیری یافته و آینده مبهمی را برای خودروسازان داخلی ترسیم می کند. شرکت ایساکو که ماموریت خدمات پس از فروش و تامین و توزیع قطعات یدکی خودروهای ساخت ایران خودرو را بر عهده دارد مجبور است محصولات خود را با کیفیت و قابلیت اعتماد بالاتری به بازار عرضه کند. همچنین در مقابل تغییرات بازار مبل و مشتری نیاز به افزایش سرعت عکس العمل دارد. در اینراستا تغییر شکل بازار و ماندگاری در عرصه رقابت، احساس نیاز به اشتراک دانش با هدف افزایش بهره وری را به همراه دارد.
دراین مقاله ضمن معرفی مدیریت دانش و سازمان های یادگیرنده، به ارائه مدلی پرداخته می شود که هدف ان ایجاد یک سازمان یادگیرنده بر اساس توانمندسازی و توسعه پایدار سازمان از طریق فرایندهای مدیریت دانش و روش های به اشتراک گذاری دانش می باشد.
هدف ایساکو ازپیاده سازی نظام مدیریت دانش و اجرای مدل فوق، انتقال و اشتراک این دانش در کل مجموعه خود به منظور افزایش کارایی است. تجربه شرکت ایساکو و مفاهیم به کار رفته در آن به خوبی بیان گر نقش پر اهمیت دانش در برنامه ریزی ها، تصمیم گیری ها و پیاده سازی راه کارها در راستای حل مسائل گوناگون سازمان می باشند. لذا این مقالهتوجگه ما را به یک تجربه عملی مدیریت دانش معطوف می دارد، که می تواند الگوی مناسبی جهت پیاده سازی و استفاده از مدیریت دانش در سایر سازمان های ایرانی محسوب گردد.