سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: اولین کنفرانس ملی کارآفرینی، خلاقیت و سازمانهای آینده

تعداد صفحات: ۱۷

نویسنده(ها):

سیدمحمد اعرابی – استاد دانشگاه علامه طباطبائی
مرجان فیاض – دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی رفتار سازمانی و منابع انسانی دانشگاه ع

چکیده:

با روند تغییرات بین الملل و گذر از جامعه صنعتی به سوی جامعه اطلاعاتی، اتخاذ استراتژی های موثر و ایجاد هماهنگی بین آنها، امری ضروری و اجتناب ناپذیر تلقی می شود. در این میان، توسعه اقتصادی دنیای امروز بر پایه نوآوری و خلاقیت و استفاده از دانش استوار است. امروزه کارآفرینی، کانون تلاش و پیشرفت بشر و منبع بالقوه مزیت رقابتی و بهره وری محسوب می شود، اما این منبع استراتژیک زمانی کارا و اثربخش خواهد بود که همراستا و همسو با سایر عناصر سازمانی می توان از سه الگوی بخردانه، فزاینده و همه جانبه استفاده نمود. با استفاده از الگوی همه جانبه هماهنگی بین عناصر مختلف سازمان یافته و بدین عملکرد افزایش می یابد.