سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: چهارمین همایش ملی تجارت الکترونیک

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

کبرا قاسمی شبانکاره – دانشجوی کارشناسی مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور خرامه
وحید مختاری – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه شیراز
منصور امینی لاری – عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات فارس

چکیده:

با توجه به نقش اطلاعات به عنوان کالای با ارزش در تجارت امروز لزوم حفاظت از آن ضرورری به نظر می رسد.برای دستیابی به این هدف هر سازمان بسته به سطح اطلاعات(از نظر ارزش اقتصادی)نیازمند به طراحی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات است تا از این طریق بتواند از سرمایه های اطلاعاتی خود حفاظت نماید. مهمترین مزیت و رسالت شبکه های رایانه ای، اشتراک منابع سخت افزاری و نرم افزاری و دستیابی سریع و آسان به اطلاعات است.کنترل دستیابی و نحوه استفاده از منابعی که به اشتراک گذاشته شده اند، از مهمترین اهداف یک نظام امنیتی در شبکه است. در این راستا لازم است که هر سازمان برای حفاظت از اطلاعات ارزشمند، به یک راهبرد خاص پایبند باشد و بر اساس آن نظام امنیتی را اجرا نماید.