سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: همایش ملی فناوری و صنعت دریایی کشور

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

محمدحسین کریمی – کارشناس ارشد کشتی سازی، سرپرست پژوهشکده علوم و فناوری دریایی، پژوهشکد
موعود نیک فرجام – کارشناس ارشد معماری کشتی، سازه ، پژوهشکده علوم و فناوری دریایی (MSTI)

چکیده:

خیرًا گروه کشت یسازی ایتالیایی RODRIQUES و موسسه رده بندی RINA به طور مشترک یکطرح جدید برای یک شناور تندرو با فرم بدنه بهینه را مطرح کرد هاند کهALISWATH نام گرفته است.این پروژه حاصل تحقیقی با ۱۶ میلیون یورو بودجه است که توسط وزارت علوم و تحقیقات ایتالیا هدایت و پشتیبانی م یشود و از سال ۲۰۰۲ شروع شده است. شناور هدف این تحقیق به منظور حمل و نقل بار و مسافر با سرعت بالا و قابلیت سازگاری با محیط زیست و نیز کاهش چشمگیر مصرف سوخت در نظر گرفته شده است. موسسات مهمی مانند دانشگاه جنوآ ایتالیا و موسسه کریلف در س نپترزبورگ روسیه در این طرح همکاری م یکنند.فرم بدنه ترکیبی ALISWATH در حقیقت سطح خیس اندک یک شناور SWATHرا با ایدههیدروفویل ترکیب م یکند. پروتوتایپ این شناور در مقیاس واقعی برای حمل ۴۵۰ مسافر و ۶۰ خودرو با سرعت ۲۸ نات ساخته و تست شده است. این مقاله به صورت کاربردی به بررسی طراحی فر مبدنه هیبریدی در شناورهای تندرو میپردازد.