سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: نخستین کنفرانس بین المللی مدیریت زنجیره ی تامین و سیستم های اطلاعات

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

سامان حسن زاده امین – دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، ایران
هومن ملک لی – دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، ایران
محمدجعفر تارخ – دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، ایران

چکیده:

در دنیای رقابتی امروز، شرکتها همواره به دنبال راه های جدیدی برای کم کردن هزینه ها هستند. برای رسیدن به این هدف، باید به فرایند مدیریت زنجیره عرضه، توجه شود. انتخاب تامین کننده، یکی از مهمترین بخشهای این زنجیرهمی باشد. در این مقاله، یک مدل پشتیبانی تصمیم را برای انتخاب تامین کننده گان، ارائه می دهیم. در مدل پیشنهادی از منطق فازی استفاده شده تا بتوان مشکلات مبهم و غیر دقیق بودن داده های واقعی مساله و قضاوتهای تصمیم گیران را برطرف نمود. در این تحقیق از اعداد فازی مثلثی استفاده شده، علاوه بر آن به معیارهای کمی و کیفی، توجه ویژه ای شده است. در پایان، برای نشان دادن کارایی و موثر بودن مدل پیشنهادی، مثال عددی ارائه شده است.