مقاله انتقال حرارت و افت فشار جريان دوفاز دي اکسيد کربن در لوله که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در زمستان ۱۳۸۷ در مهندسي مكانيك مجلسي از صفحه ۱۷ تا ۳۲ منتشر شده است.
نام: انتقال حرارت و افت فشار جريان دوفاز دي اکسيد کربن در لوله
این مقاله دارای ۱۶ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله جريان دوفاز
مقاله رژيم جريان حلقوي
مقاله دي اکسيد کربن
مقاله انتقال حرارت
مقاله افت فشار

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: بني عامريان زهرا
جناب آقای / سرکار خانم: آقانجفي سيروس

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
يکي از اهداف مهم در اعمال جريان هاي دوفاز در اکثر سيستم ها، بالا بردن نرخ انتقال حرارت اين سيستم هاست. امروزه به منظور حفاظت از محيط زيست و جلوگيري از تخريب لايه اوزون، استفاده از سيال عامل هاي طبيعي همچون دي اکسيد کربن، مورد توجه قرار گرفته است. تنها مشکل استفاده از دي اکسيد کربن مايع به عنوان سيال عامل، فشار کارکرد بالاي آن مي باشد. با پيشرفت تکنولوژي هاي ساخت، اين مشکل تا حدودي قابل اغماض است به طوري که تلاش براي جايگزيني دي اکسيد کربن با سيال عامل هاي موجود همچنان ادامه دارد. آزمايش هاي محدودي در زمينه دي اکسيد کربن صورت گرفته است که در اغلب موارد به واسطه محدوديت هاي آزمايشگاهي که تکرار آزمايش ها را محدود مي نمايد، اختلاف هاي عمده اي در نتايج آنها مشاهده مي شود. دي اکسيد کربن به خاطر خواص ترموفيزيکي خاص، در جريان دوفاز رفتار متفاوتي از ساير مبردها نشان مي دهد لذا استفاده از مدل هاي موجود براي شبيه سازي رفتار اين سيال موفق نبوده و يک مدل آزمايشگاهي، با تکيه بر رفتارهاي خاص اين ماده، بسيار مورد نياز است. در اين مقاله جديدترين تحقيقات انجام شده در زمينه دي اکسيد کربن از دو ديدگاه انتقال حرارت و افت فشار بررسي مي گردد. از آنجا که رژيم غالب جريان دوفاز در اکثر جريان هاي داخلي، رژيم حلقوي است و از طرفي انتقال حرارت اين رژيم از جريان دوفاز موثرتر از ساير رژيم هاست، تاکيد اين مقاله بر بخش انتقال حرارت و افت فشار اين رژيم از جريان بيش از ساير رژيم هاست. در نهايت يک نتيجه گيري واحد بر مبناي گزارش ها و نتايج تحقيقات موجود، ارايه شده و مقايسه اي بين رفتار دي اکسيد کربن با ساير سيال عامل هاي رايج ارايه مي گردد.