سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: ششمین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۱۹

نویسنده(ها):

مهندس مهران نجاتی – دانشجوی دکترای مدیریت دانشگاه USM مالزی
مهندس ساسان قاسمی – مدیر گروه مشاورین سرآمدی آلا

چکیده:

رقابت شدید دانشگاه ها در سالهای اخیر و تلاش آنها در جهت ارائه خدمات با بالاترین کیفیت در راستای دستیابی به جایگاه و اعتبار بین المللی بالاتر، باعث تا نیاز این موسسات به رویکردی جامع که بتواند تمامی زمینه های عملکردی مرتبط با موفقیت را همزمان در نظر گرفته و عملکرد موسسه را در قالب آن ارزیابی نماید، روز به روز افزایش یابد. پیشینه پژوهش های انجام گرفته در خصوص کسب و کار، از مدل های مدیریتی متنوع و گوناگونینظیر مدیریت کیفیت جامع، مهندسی مجدد و غیره که توسط سازمان های موفق اجرا گردیده اند، اشباع شده است. یکی از این مدل ها،کارت امتیازی متوازن می باشد که توسط شرکت ها و سازمان های گوناگونی در حوزه های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. این مقاله ضمن شناسایی و معرفی شاخص های مورد نیاز جهت اجرای کارت امتیازی متوازن در دانشگاه ها،به پیاده سازی این مدل در مجتمع علوم انسانی دانشگاه یزد می پردازد. نتایج پژوهش حاکی از عملکرد ضعیف مجتمع در تمامی منظر های کارت امتیازی متوازن است. نتایج پژوهش و مدل معرفی شده می تواند به عنوان منبعی سودمند،مورد استفاده مدیران و برنامه ریزان آموزش عالی کشور قرار گیرد.