سال انتشار: ۱۳۸۲

محل انتشار: دهمین کنفرانس دانشجویی مهندسی عمران

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

امیر ابوالحسن پور – دانشجوی کارشناسی دانشکده پلیس راهور دانشگاه علوم انتظامی تهران
داریوش نجفیان – دانشجوی کارشناسی دانشکده پلیس راهور دانشگاه علوم انتظامی تهران

چکیده:

یکی از معضلات سرنشینان وسایل نقلیه عبور بر بستر ناهموار معابر می باشد باپیشرفت تکنولوژی وتوسعه صنایع خودرو سازی پارامتر آسایش وراحتی مسافر بیش از پیش مورد توجه طراحان قرار می گیرد این راحتی ممکن نخواهد بود مگر اینکه وسایل نقلیه بر یک بستر مناسب وهموا ر قرار بگیرند وحرکت نمایند درکشور مابعلت ارزان بودن فراورده های نفتی مثل قیر غالبًا ازآسفالت برای اجرای لایه های نهایی روسازی راهها استفاده می شود ٠روسازی بتن آسفالتی علاوه بر ایجاد سطح صاف دارای زبری لازم برای ترمز گیری وسایل نقلیه نیز می باشد ٠ خرابی روسازی راه تاثیر بسزایی درکاهش سرعت ترافیک وب ه نبع آن ایجاد تاخیر بیشتر برای حرکت وسایل نقلیه از یک طرف وخطر بروز تصادف وافزایش هزینه های ناشی از مصرفق سوخت . هزینه های مر بوط به استهلاک وسایل نقلیه ومشارکت زیست محیطی را از طرف دیگر درپی دارد ٠ شناخت دقیق انواع خرابی واندیشیدن تدابیر لازم برای تعمیر ونگهداری راه ورفع خرابی های بوجود أمده جهت جلوگیری از گسترش خرابی یک ارزش ملی محسوب می شود