سال انتشار: ۱۳۸۴

محل انتشار: پنجمین همایش ملی انرژی

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

نسرین گل قهرمانی – مرکز اطلاعات انرژی، معاونت امور انرژی، وزارت نیرو

چکیده:

دانش آموزان می توانند مباحث انرژی مانند قوانین نگهداری، حفظ منابع و صرف ه جویی انرژی را فرا گیرند . آنها می توانند منابع انرژی ( خورشیدی، فسیلی، بادی، آبی جزر و مد، بیوماس و انرژی ژئوترمال ) را بیاموزند و پیرامون گزینه های متعدد انرژی برای فردا ( تجدیدپذیر و یا غیر تجدیدپذیر ) تحقیق و جستجو کنند . آنها نسبت به میـزان درک از زیـبایی طبـیعت و جهان بشـری حسـاس و دارای واکن ش انفعالی هستند . از این رو می توانند نیازها را شناسایی و با کمک الگوهای مناسب آموزشی، راه حل ها را جستجو و با بکارگیری آخرین یافته هایشان تصمیم گیری دقیق کنند . این مقاله به دنبال آن است تا الگوهای مناسب آموزش که در فر آیند یاددهی و یادگیری می تواند برای دانـش آمـوزان بیش ـترین تعام ـل را ای ـجاد نم ـایند، جم ـع آوری کن ـد . و درباره استراتژی آگاه و حساس سازی دانش آموزان، راهکارهایی را به مسئولین آموزش ارائه دهد و در ادامه، به معرفی دو سبک آموزشی یکی سنتی و دیگری قالب جدید آن ( وب سایت ) می پردازد که قالب جدید در ح یطه فراگیری سیستم آموزش ، روشی نوین و جامع به شمار می آید .