مقاله اولويت بندي خواسته هاي مشتريان در روش QFD با استفاده از کنترل فازي که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان ۱۳۸۶ در تحقيق در عمليات در كاربردهاي آن (رياضيات كاربردي) از صفحه ۳۵ تا ۵۰ منتشر شده است.
نام: اولويت بندي خواسته هاي مشتريان در روش QFD با استفاده از کنترل فازي
این مقاله دارای ۱۶ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله خانه کيفيت (House of Quality)
مقاله ماتريس اهميت رضايت
مقاله (Analytical Hierarchy Process) AHP
مقاله کنترل فازي

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: شکري زاده رضا
جناب آقای / سرکار خانم: خاضکي حميدرضا
جناب آقای / سرکار خانم: مهديار مهدي

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
(QUALITY FUNCTION DEPLOYMENT) QFD يکي از ابزارهاي کارآمد در مديريت کيفيت است که جهت بهبود کيفيت محصول و خدمت در صنايع مختلف کاربرد وسيعي دارد و به عنوان يکي از روش هاي مهندسي کيفيت سعي در لحاظ نمودن نيازهاي مشتريان در محصول به منظور افزايش رضايت آنها دارد. اهميت نيازها و خواسته هاي مشتريان به صورت مقادير مبهم مي باشد، از طرفي در رتبه بندي نيازها تنها به بعد اهميت توجه مي شود. در اين مقاله علاوه بر کمي کردن ترم هاي زباني به وسيله منطق فازي و شناسايي فاکتورهاي کليدي به کمک ماتريس اهميت رضايت، با استفاده از کنترل فازي با در نظر گرفتن اثر توام اهميت و رضايت نيازها، روشي جهت اولويت بندي خواسته هاي مشتريان در ماتريس خانه کيفيت به همراه يک مطالعه موردي براي محصول يک کارخانه لاستيک سازي معرفي مي گردد.