سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: ششمین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۱۸

نویسنده(ها):

علیرضا دهقانی – فوق لیسانس مدیریت آموزش و کارشناس آموزش سازمان صدا و سیما
محمدرضا کاشانی – فوق لیسانس مهندسی برق و الکترونیک و رئیس مرکز آموزش سازمان صدا و سیما

چکیده:

مرکز آموزش سازمان صدا و سیما که از ابتدای سال ۱۳۸۷ با تغییر ساختار اداره کل آموزش سازمان ایجاد شد بر اساس مفاد سند افق رسانه و استراتژیهای تدوین شده، کارآمد سازی و بالندگی منابع انسانی سازمان صدا و سیما را بر عهده دارد. بر مبنای نظامنامه حقوق و دستمزد سازمان صدا و سیما ارتقا رده شغلی متصدیان بسیاری از عناوین شغلی منوط به شرکت و موفقیت آنها در آزمونهای زبان فارسی و زبانهای خارجی است. طبق قانون، برگزاری این آزمون ها برای کلیه همکاران در تهران و ۳۲ مرکز صدا وسیمای استانی و شهرستانی از وظایف مرکز آموزش سازمانی است، این مرکز در طول مدت سه هفته به روز برگزاری آزمون و صرفا با استفاده از امکانات و منابع موجود خود و مراکز صدا و سیمای استانی و شهرستانی، از شیوه سنتی برگزاری آزمون های سراسری داخلی فاصله گرفتن و با بهره گیری از فناوری اطلاعات مراحل مختلف برگزاری آزمونهای پنجگانه خود را متحول نمود. نتایج به دست آمدهنشان دهنده آن است که این تحول علاوه بر رفع بسیاری از مشکلات قبلی دستاوردهای مثبت و قابل توجهی را برای این مرکز به همراه داشته است.