سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: چهارمین همایش ملی تجارت الکترونیک

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

سمیه قانع – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه پیام نور قشم
ویکتوریا قانع – دانشجوی کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات دانشگاه مجازی شیراز

چکیده:

پیاده سازی موفقیت آمیز برنامه استراتژی شامل مراحلی است که برای رسیدن به اهداف استراتژیک شرکت بکار میرود. یکی از مهمترین و اساسی ترین مراحل آن، تغییر ساختار سازمانی یا بعبارتی بکارگیری تاکتیکهای مهندسی تغییر متناسب با برنامه مدون استراتژی تجارت الکترونیک می باشد. این تغییرات در قالب فرآیندهایی از جمله مهندسی مجدد ساختار سازمانی و همسو سازی رسالت شرکت ، تحلیل روشهای حضور شرکت در خدمات بازار ،مقایسه بازارهای الکترونیکی با سیستم اطلاعاتی درون شرکت و در نهایت ایجاد شبکه بین شرکای کسب و کار از طریق سازمان تجاری با بکارگیری زیرساختهای رابطه ای جهت تبادل اطلاعات ، به شرکت تزریق میگردد. در این مقاله قدم به قدم به بستر مورد نیاز تغییرات در سازمان جهت پذیرش استراتژی های تجارت الکترونیک خواهیم رسید.