مقاله بازارجهاني حبوبات و جايگاه ايران در تجارت خارجي محصول که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در فروردين و ارديبهشت ۱۳۸۸ در بررسي هاي بازرگاني از صفحه ۲۸ تا ۳۸ منتشر شده است.
نام: بازارجهاني حبوبات و جايگاه ايران در تجارت خارجي محصول
این مقاله دارای ۱۱ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله بازارجهاني
مقاله ايران
مقاله تجارت خارجي
مقاله حبوبات

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: خوفي منوچهر
جناب آقای / سرکار خانم: انويه تكيه لورنس

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
حبوبات يکي از محصولاتي است که به دنبال وقوع بحران ۲۰۰۷ بازار داخلي کشور را نيز – مواد غذايي در سال هاي ۲۰۰۸-۲۰۰۷ بازار داخلي کشور را نيز تحت تاثير قرار داده است. از آنجا که ايران يکي از صادر کنندگان عمده حبوبات به خصوص نخود در جهان بوده و يک درصد از توليد جهاني حبوبات را به خود اختصاص داده است اين مقاله بر آن است با بررسي نقش حبوبات به عنوان يکي از منابع تامين کننده پروتئين مورد نياز مردم و اهميت آن در سبد کالاهاي مصرفي خانوارهاي شهري و روستايي کشور، ساختار بازار جهاني حبوبات، ساختار بازار داخلي و سياست هاي حمايتي تجاري در تعدادي از کشورهاي منتخب و ايران را با استفاده از داده هاي آماري طي سال هاي  ۱۳۶۲-۸۴ مورد مطالعه قرار داده و با ارزيابي آثار سياست هاي اتخاذ شده برروي صادرات و واردات حبوبات راهکارها و پيشنهادات لازم جهت توسعه تجارت محصول را با در نظر گرفتن حمايت از توليد و تنظيم بازار داخلي ارايه نمايد.