مقاله بازاريابي فناوري و تجاري سازي نتايج پژوهش ها که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاييز ۱۳۸۵ در رشد فناوري از صفحه ۲۱ تا ۲۵ منتشر شده است.
نام: بازاريابي فناوري و تجاري سازي نتايج پژوهش ها
این مقاله دارای ۵ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله فناوري
مقاله بازاريابي فناوري
مقاله اقتصاد دانش بنيان
مقاله شرکت هاي فناور
مقاله فن بازار

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: ملك زاده غلامرضا

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
يکي از مهمترين و اساسي ترين اقدامات براي استقرار و نهادينه سازي اقتصاد دانش بنيان، توسعه زيرساخت هاي هوشمندي است که اين حرکت را تسهيل و امکان پذير مي سازند. از جمله اين اقدامات، حمايت از واحدهاي کوچک و متوسط فناور در مراکز کارآفريني، مراکز رشد فناوري و پرديس هاي دانش و فناوري است که در کشور ما نيز اقداماتي در اين خصوص انجام شده است. در اين رهگذر، شرکت هاي دانش بنيان، نقشي اساسي و مهم در تجاري سازي نتايج پژوهش و توسعه فناوري دارند و با ايجاد و توسعه کسب و کارهاي مبتني بر فناوري هاي نوين در اقتصادهاي در حال صنعتي شدن، جايگاهي خاص مي يابند. اما متاسفانه اين شرکت ها با مسايل و مشکلات بسيار مهمي در عرصه اقتصادي مواجه مي شوند که مهمترين آنها مشکلات بازاريابي محصولات يا خدمات است. در اين بررسي برخي از نکات مهم و قابل توجه در امر بازاريابي و فروش فناوري ها مطرح مي گردد و مهمترين ويژگي هاي بازاريابي و فروش فناوري مطرح و به اقدامات ضروري در اين خصوص اشاره مي شود.