مقاله بازار خاکستري (بازار موازي) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در آذر و دي ۱۳۸۹ در بررسي هاي بازرگاني از صفحه ۵۶ تا ۶۶ منتشر شده است.
نام: بازار خاکستري (بازار موازي)
این مقاله دارای ۱۱ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله بازار خاستري
مقاله واردات موازي
مقاله رفتار آربيتراژي
مقاله کانال هاي مجاز

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: سليماني غلامرضا

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
يکي از مسایل عمده و اساسي تجارت بين الملل، بازار خاکستري يا واردات موازي است که دليل اصلي بوجود آمدن اين پديده در تجارت بين الملل، موضوع تفاوت قيمت بين کشورها است که باعث مي شود خريداران و يا ريسک پذيران مستقل وارد بازار شوند و محصولات را در کشورهاي ارزان قيمت خريداري و مجددا به کشورهاي با قيمت بالا صادر نمايند و از اختلاف قيمت ها سود ببرند. معمولا اين نوع واردات در کانال هاي توزيع خارجي از کانال ها، شبکه ها و مجاري قانوني شرکت اتفاق مي افتند. با توجه به اينکه هر ساله ميلياردها دلار در بازار جهاني در اين بازارها مبادله مي شود و با عنايت به اهميت اين بحث و تبعات ناشي از شکل گيري آن، در اين مقاله ضمن تعريف بازارهاي خاکستري، چگونگي شکل گيري و عواقب ناشي از آنها طرح و در نهايت به منظور مقابله هر چه بهتر با آنها، استراتژي هاي لازم در سطح کلان و شرکتي بيان مي شود تا مديران بتوانند با توجه به شرايط حاکم بر اين بازارها، استراتژي هاي مناسب با آنها به کار گيرند.