سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۱۵

نویسنده(ها):

علی صنایعی – دانشیار و عضو هیئت علمی دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه اصفهان
محمدباقر بنی طالبی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی – دانشگاه اصفها
مهدی صادقیان – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی – دانشگاه اصفها

چکیده:

با گسترش جهانی سازی اقتصادهای دنیا، بسیاری شرکت ها فرصت دسترسی به بازارهای زیادی را به دست آورده اند امروزه مدیران خلاق در تلاش برای یافتن راههایی هستند که رقابت را در سطوح محلی منطقه ای و جهانی اثربخش سازند و بتوانند منجر به دستیابی به بهترین سطح عملکرد شوند. لذا بسیاری از شرکت به این نتیجه رسیده اند که باید از استراتژی و تکنیکهای سنتی تجاری گذر نموده و از ابزار و شیوه های نوین در تجارت و خصوصا در امر بازاریابی استفاده کرد. با گسترش روزافزون استفاده از اینترنت، امروزه اینترنت، به شکل یک بازار درآمده است که مبادلات در آن به سهولت انجام می شود در قرن حاضر پیشرفت در تکنولوژی اینترنت ابزاری جدید برای شرکت ها به ارمغان آورده که آنها را در بازاریابی مستقیم و تبلیغات مقرون به صرفه که فراهم کننده بیشترین ارسال به مشتریان هدف است یاری میکند. لذا موجب شده که اینترنت بر نقش بازاریابان حرفه ای در امر تجارت اثرزیادی داشته باشد ما دراین مقاله قصد داریم بازاریابی الکترونیکی و اینترنت را مورد بررسی قرار دهیم به اینمنظور ضرورت بازاریابی اینترنت را مورد توجه قرار میدهیم و نارسایی های بازاریابی سنتی را بیان می کنین سپس به مزایا و معایب بازاریابی اینترنتی می پردازیم و استراتژی های بازاریابی اینترنت را که می توان به چهاردسته استراتژی های بازاریابی مبادله ای، استراتژی های بازاریابی پایگاه داده، استراتژی های بازاریابی رابطه ای و استراتژی های بازاریابی مبتنی بر دانش تقسیم نمود اشاره می کنیم در پایان نکاتی را که در موفقیت بازاریابی اینترنتی اثرگذارهستند بیان میکنیم.