سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: نوزدهمین همایش بانکداری اسلامی

تعداد صفحات: ۱۸

نویسنده(ها):

پیمان نوری – مدیر عامل بانک رفاه

چکیده:

بانکداری الکترونیک به سبب نقش آفرینی در توسعه تجارت الکترونیک، کیفیت ارایه خدمات بانکی، صرفه جویی در وقت میلیون مشتری، کاهش معضلات اجتماعی و …. از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است. کارکردهای یاد شده باعث شده است که بانکداری الکترونیک نه فقط به عنوان یک مجموعه خدمات بانکی، بلکه به عنوان یک الزام ملی و به عنوان یکی از زیرساخت های مهم توسعه کشور قلمداد شود. به رغم اهمیت موضوع، بانکداری الکترونیک در کشور ما به واسطه محدودیت قانونی، فنی و فرهنگی از توسعه مناسبی برخوردار نبوده است و رفع موانع مربوطه به تنهایی از عهده مجموعه بانکی کشور خارج است. این مقاله ضمن تبیین مفهوم، مزایا و سیر تاریخی بانکداری الکترونیک، به بررسی موانع، مشکلات و چالش های پیش روی بانکداری الکترونیک در ایران می پردازد.