سال انتشار: ۱۳۸۴

محل انتشار: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۲۶

نویسنده(ها):

منوچهر حیاتی – مدیر مرکز توسعه مدیریت و تحول سازمانی بانک کشاورزی

چکیده:

نظام بانکی دولتی ایران با بیش از ۱۷۰۰۰ شعبه و ۱۶۰۰۰۰ نفر نیروی انسانی شاغل به عنوان مراکز مالی که اکثریت مردم با آنها سر و کار دارند؛ با تغییر الگوهای مختلفی روبروست. این چرخه تغییر الگوها تنها مختص به ایران و نظام بانکی موجود در آن نیست؛ بلکه دامنه آن تمام سازمان های آینده نگر را در بر می گیرد. سازمان های آینده از کار یدی فاصله گرفته و امور معرفتی و متکی بر دانش می پردازند.