سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: ششمین کنفرانس ملی مهندسی نساجی ایران

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

حمید رحیم پور – کارشناسی ارشد مهندسی شیمی نساجی، دانشگاه امیرکبیر
امیرحسین حاج احمدی – کارشناسی ارشد مهندسی هوش ماشین و رباتیک، دانشگاه امیرکبیر

چکیده:

این مطالعه، تفسیر و برآوردی از یک سیستم خبره فازی ارائه می کند که برای مدل کردن استدلال انسان و فرآیند ذهنی در تصمیم گیری برای خرید یک لباس استفاده می شود. قوانین سیستم فازی بر مبنای برآورد بیانی (لسانی) مشتری، بدست آمده بطوریکه با چند سوال در زمینه هایی مانند رنگ، طرح، زیردست پارچه، جنس، مارک و قدرت خرید مشتری که در هنگام خرید لباس پرسیده شده است، توافق لازم را دارد. به نظر می رسد که سیستم خبره فازی و برآورد امکان خرید توسط آن می تواند به مشتری در گرفتن تصمیم آگاهانه کمک کند. بعلاوه عملکرد فروشنده را در تجارت محصولات موثرتر بهبود بخشد. تولید کننده نیز می تواند با جمع آوری داده های مربوط به محصول خود و بکارگیری این سیستم، امکان فروش محصول تولیدی را پیش بینی و با انجام تغییرات بهینه در محصول خود، فروش آن را افزایش دهد.