سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت بازاریابی

تعداد صفحات: ۱۵

نویسنده(ها):

سید مهدی احمد پناه – کارشناس ارشد مدیریت اجرایی

چکیده:

با تو.جه به زمان بر و هزینه بر بودن مطالعات تخصصی بازار به نظر می رسد روشی که به سازمانها کمک نماید تا در زمان کوتاهتر و هزینه پایین تر به این مهم نائل گردند بسیار مفید فایده خواهد بود . تکنیک تحلیل پوششی داده های بازار یک رویکرد کاملا جدید در دنیا می باشد که برای بررسی تقاضاهای بالقوه بازار مورد بررسی قرار می گیرد . این تکنیک با استفاده از تحلیل ریاضی اطلاعات درون سازمان توان بالقوه بازار را مورد بررسی قرار می دهد .