سال انتشار: ۱۳۸۱

محل انتشار: ششمین همایش ملی لاستیک

تعداد صفحات: ۱۵

نویسنده(ها):

محمد اسحاقی ابیانه – مجتمع صنایع لاستیک کرمان، اداره بازاریابی و فروش
سید حسن زمانی –

چکیده:

افزایش تولیدات داخلی در صنعت لاستیک و افزایش حجم ورود تایرهای خارجی سبب شده است تا رضایت مشتریان جهت حفظ سهم بازار و در صورت امکان ارتقا آن در کانون توجه تولید کنندگان قرار گیرد.
با توجه به اینکه تاکنون مطالعه جدی بر روی رضایت مشتریان در صنعت لاستیک صورت نگرفته است، مجتمع صنایع لاستیک کرمان بر آن شد تا با مطالعه بر روی گروه های مختلف مشتریانصنعت تایر،عوامل موثر بر رضایت آنها را شناسایی نموده و میزان رضایت آنان را تعیین کرده و سپس با بهره گیری از تکنیک های QFD وAHDO,خواست و نظر مشتریان را به داخل مجتمع منتقل نماید. در عین حال با بررسی میزان ارتباط واحد سیستم های مختلف درون سازمانی با عوامل موثر بر رضایت مشتریان، مهمترین واحد سازمان که نقش کلیدی بر رضایت مشتریان دارد، شناسایی شده که طبیعا ارائه داهکار های علمی و اجرایی در واحد مذکور می تواند به ارتقا سطح رضایت مشتریان تاثیر قابل توجهی داشته باشد.