مقاله بررسي الگوي بهينه دستيابي به مزيت رقابتي در صادرات صنعت کفش و دمپايي که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان ۱۳۸۸ در چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) از صفحه ۹۹ تا ۱۱۷ منتشر شده است.
نام: بررسي الگوي بهينه دستيابي به مزيت رقابتي در صادرات صنعت کفش و دمپايي
این مقاله دارای ۱۹ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله مزيت رقابت
مقاله صادرات کفش و دمپايي
مقاله راهبرد

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: قره چه منيژه
جناب آقای / سرکار خانم: مرادي رضا

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
پيشبرد اهداف توسعه اقتصادي – اجتماعي کشور با حصول اطمينان از تداوم کسب و تامين منابع ارزي موردنياز محقق مي شود. با توجه به تاکيد برنامه هاي توسعه بر خلاصي از اقتصاد تک محصولي و تشويق صادرات غيرنفتي لازم است بررسي هاي گسترده اي به منظور شناخت و استفاده از برتري هاي نسبي بالقوه کشور در عرصه هاي مختلف توليدي و صنعتي به عمل آيد.
صنعت کفش و دمپايي ايران از جمله صنايع کشور است که داراي مزيت رقابتي بالا مي باشد و با وجود مقبوليت و مطلوبيت ديرينه چرم ايران در سطح جهاني از (جهت کيفيت و مرغوبيت) متاسفانه در سال هاي اخير به اندازه کافي مورد توجه قرار نگرفته و از اين رو به تدريج جايگاه شايسته خود را از دست داده است. بنابراين در تحقيق حاضر سعي شده تا با توجه به مزيت هاي نسبي بالايي که اين صنعت در کشور دارد، شيوه مناسب دستيابي به مزيت رقابتي در اين صنعت با توجه به راهبردهاي رقابتي پورتر مورد بررسي قرار گيرد.