مقاله بررسي بازار جهاني و داخلي شكر و ارايه راهكار جهت بهبود عملكرد در كشور که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در مرداد و شهريور ۱۳۸۸ در بررسي هاي بازرگاني از صفحه ۲ تا ۲۵ منتشر شده است.
نام: بررسي بازار جهاني و داخلي شكر و ارايه راهكار جهت بهبود عملكرد در كشور
این مقاله دارای ۲۴ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله بازار جهاني شكر
مقاله توليد
مقاله كالاهاي كشاورزي

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: پيروز الهام
جناب آقای / سرکار خانم: نادري محمود

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
شكر محصولي قابل تجارت است كه توليد آن همانند تمامي كالاهاي كشاورزي از نوسان بسيار زيادي برخوردار مي باشد. نوسانات موجود در توليد اين محصول توسط واردات و صادرات بين مناطق مختلف جهان تا حدود زيادي از بين مي رود. كشورهاي مرتبط با بازار شكر را مي توان به دو گروه صادر كننده و وارد كننده تقسيم بندي نمود. كشورهاي عمده توليد كننده و صادر كننده عبارتند از برزيل، استراليا، هند، تايلند، مكزيك، اتحاديه اروپا و اتحاديه توسعه جنوب آفريقا و كشورهاي عمده وارد كننده نيز عبارتند از چين، روسيه، ژاپن و ايالات متحده و بسياري ديگري از كشورهاي كوچك كه نقش چنداني در بازار جهاني ندارند. به عبارت ديگر كشورهاي نام برده شده بازيگران اصلي صحنه تجارت شكر هستند كه اغلب سعي بر حفظ موقعيت و ايجاد ثبات در بازار داخلي خود دارند. در اين مقاله بازار جهاني شكر از نظر توليد، مصرف، صادرات، واردات، قيمت و اندازه تمركز مورد بررسي قرارگرفته و در ادامه بازار داخلي نيز از نظر توليد، سرمايه گذاري داخلي و خارجي و روند مصرف بررسي شده است. در ادامه با بررسي واقعيت هاي موجود در بازار داخلي و هدف گذاري براي بهبود عملكرد راهكارهايي از جمله خصوصي سازي، تقويت نهاد بازار اصلاح سياست ها و مقررات ارايه شده است.