مقاله بررسي برخورد از جلوي يک خودروي سواري و آثار استفاده از سپر کامپوزيتي که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در شهريور ۱۳۸۸ در دانشکده فني دانشگاه تهران از صفحه ۵۱۱ تا ۵۱۸ منتشر شده است.
نام: بررسي برخورد از جلوي يک خودروي سواري و آثار استفاده از سپر کامپوزيتي
این مقاله دارای ۸ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله برخورد از جلو
مقاله مدل کامل خودرو
مقاله PAMCRASH
مقاله مدل المان محدود
مقاله سپر کامپوزيتي

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: شرعيات محمد
جناب آقای / سرکار خانم: گنجي پور عباس

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
در اين پژوهش، با به کارگيري مدل المان محدود کامل يک خودروي سواري ملي، تلاش شده است که نقش اجزا و مجموعه هاي گوناگون در جذب انرژي ناشي از برخورد از جلو، پيدا شده و با تغيير ضخامت برخي از اجزايي که سهم بيشتري در جذب انرژي دارند، ايمني سرنشين بهبود يابد. همچنين تلاش شده است تا ميزان بهبود حاصل از آن در رفتار خودرو در برخورد از جلو، در اثر جايگزيني سپر فلزي با سپر ساخته شده از مواد کامپوزيت ترمو پلاستيک GMT بررسي شود. براي اين هدف، شرايط مرزي و عوامل موثر در برخورد در نرم افزار PAM-CRASH تعريف شده اند. براي افزايش دقت در نتايج حاصل از آن، مدل اجزاي محدود همه زير مجموعه هاي خودرو به همراه اتصالات ميان اجزا، به گونه اي دقيق مدل سازي شده است. پس از تحليل برخورد از جلو، اجزايي كه جذب انرژي آنها بيشتر است، تعيين و نتايج برخورد قبل و بعد از اعمال تغييرات پيشنهادي در اجزا، مقايسه شده اند.