مقاله بررسي تئوري و تجربي تاثير قطر لوله سوخت فشار بالا انژكتور در عملكرد و آلايندگي موتورهاي ديزلي «يادداشت پژوهشي» که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاييز ۱۳۸۷ در دانشکده فني دانشگاه تبريز از صفحه ۷۳ تا ۷۹ منتشر شده است.
نام: بررسي تئوري و تجربي تاثير قطر لوله سوخت فشار بالا انژكتور در عملكرد و آلايندگي موتورهاي ديزلي «يادداشت پژوهشي»
این مقاله دارای ۷ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله فشار پاشش
مقاله لوله سوخت فشار بالا
مقاله كاركرد
مقاله آلايندگي
مقاله موتور ديزلي

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: غفارزاده سعيد
جناب آقای / سرکار خانم: عباسي پيمان
جناب آقای / سرکار خانم: جعفري قاسم قشلاقي محسن

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
در اين مطالعه به صورت تئوري و تجربي تاثير قطر لوله هاي فشار بالا سيستم سوخت رساني (FIS) در عملكرد و آلايندگي موتورهاي ديزلي مورد بررسي قرار مي گيرد. نتايج شبيه سازي انجام گرفته، نشان مي دهد كه با افزايش قطر لوله ها، فشار محفظه پاشش، آهنگ پاشش سوخت و فشار لوله كاهش مي يابد. براي بررسي تاثير قطر لوله هاي سوخت بر ميزان آلايندگي، تست ۸ مود حالت پايا مطابق استاندارد ECER96 بر روي يك موتور ديزلي انجام گرفت. نتايج نشان مي دهد كه با افزايش قطر لوله ها، ميزان آلاينده NOx كاهش ولي ميزان UHC و CO افزايش مي يابد.