مقاله بررسي ساختار بازار و تحليل بازارهاي هدف زردآلوي ايران که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در فروردين و ارديبهشت ۱۳۸۹ در بررسي هاي بازرگاني از صفحه ۴۰ تا ۵۲ منتشر شده است.
نام: بررسي ساختار بازار و تحليل بازارهاي هدف زردآلوي ايران
این مقاله دارای ۱۳ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله زردآلو
مقاله ساختار بازار
مقاله بازارهاي هدف

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: پيري مهدي
جناب آقای / سرکار خانم: محمدرضايي رسول
جناب آقای / سرکار خانم: كرباسي عليرضا

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زردآلو يکي از محصولات باغي است که ايران با مقدار توليد ۲۸۰۰۰۰ تن در سال ۲۰۰۷، بعد از کشور ترکيه مقام دوم را از اين نظر در جهان به خود اختصاص داده است. در اين مطالعه ابتدا ساختار بازار زردآلو و برگه زردآلو بررسي شده و در ادامه وضعيت بازارهاي هدف اين محصولات، مورد تجزيه و تحليل قرار گرقته است. نتايج به دست آمده بيانگر ساختار بازار انحصار چندجانبه (بسته) متمايل به بازار با بنگاه مسلط مي باشد، که اين موضوع به نوبه خود به زيان ايران در سال هاي اخير بوده است. در رابطه با بازارهاي هدف نيز، بررسي ها نشان داد که در سال هاي اخير تنوع مقاصد صادراتي اين دو محصول کاهش يافته و صادرات به بازارهاي عمده اين دو محصول با نوسانات نسبتا شديدي همراه بوده است که عواملي همچون قيمت صادراتي محصول و نرخ ارز عوامل تاثير گذار در اين نوسانات بوده اند.