مقاله بررسي عددي اثر زمان پاشش و زاويه پاشش بر نرخ تبخير سوخت و آلاينده هاي يک موتور بنزيني پاشش چند نقطه اي که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۸۸ در مكانيك هوا فضا از صفحه ۵۱ تا ۶۲ منتشر شده است.
نام: بررسي عددي اثر زمان پاشش و زاويه پاشش بر نرخ تبخير سوخت و آلاينده هاي يک موتور بنزيني پاشش چند نقطه اي
این مقاله دارای ۱۲ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله موتور بنزيني
مقاله پاشش سوخت در راهگاه ورودي زمان پاشش
مقاله زاويه پاشش
مقاله ICEMCFD
مقاله KIVA-3V

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: امي فتح اله
جناب آقای / سرکار خانم: فرج پورکردآسيايي مهدي
جناب آقای / سرکار خانم: ميرمحمدي علي

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
موتورهاي انژکتوري با مجموعه پاشش در راهگاه ورودي در راستاي کاهش مصرف سوخت و آلاينده هاي اگزوز خودروهاي بنزيني جايگزين موتورهاي کاربراتوري شده اند. اين موتورها بايد براي کاهش بيشتر ميزان آلاينده هاي خروجي و مصرف سوخت بهينه شوند تا قوانين سخت آلايندگي و مصرف سوخت رعايت شود.
در اين مقاله، با استفاده از برنامه شبيه سازي KIVA-3V اثر زاويه و زمان پاشش سوخت بر نرخ تبخير و ميزان آلايندگي موتور EF-7 بررسي شده تا فرآيند تشکيل مخلوط که يکي از مهمترين عوامل موثر در عملکرد موتور مي باشد، بهبود داده شود. نتايج نشان مي دهد که نرخ تبخير سوخت با پاشش ديرهنگام سوخت کاهش يافته و با تغيير جهت پاشش به سمت نقاط داغ تر نظير سطح بالايي سوپاپ افزايش مي يابد. زاويه پاشش ۵۷ درجه موجب پاشش سوخت به سمت نقاط داغ تر شده و با افزايش نرخ تبخير سوخت کيفيت مخلوط و احتراق را بهبود يافته که نتيجه آن کاهش آلاينده هاي CO و HC و افزايش نسبتا کم آلاينده NO مي باشد. براي کاهش آلاينده NO بايد از روشهاي ديگري مثل تنظيم زمان جرقه استفاده شود.