مقاله بررسي ماهيت قرارداد فرانچايز در حقوق ايران که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۸۹ در فصلنامه حقوق- مجله دانشكده حقوق و علوم سياسي از صفحه ۱۶۷ تا ۱۸۲ منتشر شده است.
نام: بررسي ماهيت قرارداد فرانچايز در حقوق ايران
این مقاله دارای ۱۶ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله قرارداد فرانچايز
مقاله علامت تجاري
مقاله امتياز دهنده
مقاله امتياز گيرنده
مقاله اجاره
مقاله صلح
مقاله نمايندگي تجاري
مقاله حق انتفاع
مقاله بيع

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: صفري محسن
جناب آقای / سرکار خانم: مشهديان شهاب

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
يکي از قرارداد هايي که به عنوان امري تبعي، پس از پيدايش و رسميت يافتن حقوق مالکيت فکري و به طور خاص پس از ظهور و اهميت يافتن حقوق مربوط به علايم تجاري منعقد مي گردد قرارداد فرانچايز مي باشد. قرارداد فرانچايز، قراردادي است ميان امتيازدهنده (Franchisor) بعنوان مالک حقوق مالکيت فکري از يک سو و امتياز گيرنده(Franchisee)  از سوي ديگر که براي استفاده از حقوق علايم تجاري و بعضا برخي ديگر از حقوق مالکيت فکري مربوط به امتيازدهنده، براي مدت زماني مشخص که معمولا ۵ سال است منعقد مي  شود. با توجه به جديد بودن اين قرارداد و عدم وجود اين قرارداد در قوانين ايران، ماهيت حقوقي اين قرارداد تعيين کننده آثار حقوقي آن است.