مقاله بررسي نقش فناوري اطلاعات در استقرار مديريت ارتباط با مشتري به صورت الكترونيكي (eCRM) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در زمستان ۱۳۸۸ در رشد فناوري از صفحه ۴۹ تا ۵۹ منتشر شده است.
نام: بررسي نقش فناوري اطلاعات در استقرار مديريت ارتباط با مشتري به صورت الكترونيكي (eCRM)
این مقاله دارای ۱۱ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله فناوري اطلاعات
مقاله مديريت ارتباط با مشتريان
مقاله بازاريابي الكترونيكي
مقاله اينترنت

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: جراحي محمدحسين
جناب آقای / سرکار خانم: سعيدااردكاني سعيد
جناب آقای / سرکار خانم: زارعيان محمد

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
ظهور فناوري هاي نوين مانند «فناوري اطلاعات» تاثيرات گسترده و شگرفي بر ابعاد مختلف سازمان گذاشته است. يكي از اين ابعاد، موضوع «مديريت ارتباط با مشتريان» يا به اختصار CRM مي باشد. عمق اين تاثير به گونه اي است كه «فناوري اطلاعات» يكي از ابعاد اصلي CRM به شمار مي آيد. كاربرد فناوري اطلاعات در CRM باعث شده تا مفهوم نويني به عنوان «مديريت ارتباط با مشتري به صورت الكترونيكي (eCRM)، در سطح سازمان ها شكل بگيرد. اين مقاله با هدف بررسي چندجانبه eCRM، ابتدا نوآوري هاي ايجاد شده در CRM سنتي را بيان مي دارد و از اين منظر تفاوت هاي CRM و eCRM را بررسي مي كند. سپس به تعريف، ويژگي ها و جايگاه eCRM مي پردازد. در گام بعد، كاربردهاي گوناگون فناوري اطلاعات را در رابطه با CRM مورد توجه قرار مي دهد و در مجموع فرصت هاي فراهم شده از طريق IT را در جهت توسعه CRM معرفي مي كند. در مرحله بعد روش ساده پياده سازي eCRM، همراه با نكات ضروري آن، بيان مي شود. به علاوه چالش ها و تهديدهاي فراروي eCRM و خطا هاي متحمل در پياده سازي آن مورد بحث قرار مي گيرد. مروري خلاصه بر يك مورد موفق پياده سازي eCRM قسمت بعدي مقاله خواهد بود. در خاتمه نيز، روندها و چشم اندازهاي آينده eCRM مورد كنكاش قرار خواهد گرفت.