سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

ناهید مژدهی – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه شیراز مشاورIT
امیررضا مهربان – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه شیراز مشاورIT
علی اکبر جلالی – دانشیار مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت ایران

چکیده:

از دیربار تجارت یکی از روشهای نزدیک کردن فرهنگها بوده است با توسعه فناوری اطلاعات و کاربردهای ان امکان ارتباط مردم جهان بیشتر شده و در نتیجه آن ارتباطات فرهنگی گسترش یافته است تجارت الکترونیکی یکی از کاربردهای فناوری اطلاعات ا ست که میتواند با در نظر گرفتن فرهنگ جوامع از توسعه بهتری برخوردار باشد دراین مقاله با استناد به تجربیات جهانی فرصتها و تهدیدات تاثیرات فرهنگی تجارت الکترونیکی تا حد امکان بررسی شده و براساس آن چالشها موجود دراین حوزه شناسایی شده و راهکارهایی برای رفع آنها پیشنهاد شده است.