سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: دومین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

محمد فتحیان – استادیار دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران – مدیر گروه مد
مسیح ابراهیمی – دانشجوی دکتری مهندسی صنایع – مدیریت سیستم و بهره وری – دانشگاه علم و صنع

چکیده:

تجارت الکترونیکی به عنوان یک فناوری به شرکت های کوچک و متوسط (SME) اجازه رقابت در مقابل همتاهای بزرگتر شان را خواهد داد. تحقیق نشان داده است که مزایای مهم و قابل توجهی پیش روی SME هایی است که در عرصه تجارت الکترونیکی وارد شده اند. در میان این مزایا می توان به کاهش هزینه ها، افزایش فروش و توانایی برای دستیابی به یک بازار جهانی اشاره کرد.
در این کار تحقیقی دلایل اصلی استفاده از تجارت الکترونیکی توسط شرکت هایکوچک و متوسط، مزایا و معایب قبول تجارت الکترونیکی و موانع بر سر راه تحقق آن در ایران مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
چگونگی قبول و استفاده از تجارت الکترونیکی در این گونه شرکتها به ویژگی های تجاری آنها باز می گردد به گونه ای که به یک راه حل خاص تجارت الکترونیکی که برای همه مناسب باشد. مشکل خواهد بود. لازم است شرکتهای کوچک و متوسط در زمینه مزایای تجارت الکترونیکی و چگونگی بهره گیری از آن آموزش داده شوند. زیرا این نوع فناوری هنوز توسط برخی از این گونه شرکتها نامناسب تلقی می شود.