سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: پانزدهمین کنفرانس سالانه مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

فرشید عسکری سیدشکری – کارشناس ارشد آیرودینامیک -پژوهشکده شهیدیزدانی
محمدرضا سلطانی – استاد دانشگاه صنعتی شریف – دانشکده مهندسی هوافضا

چکیده:

بمنظور بررسی رفتار ایرودینامیکی یک ایرفویل نسبتا ضخیم، آزمایش های مختلفی بر روی یکی از مقاطع بکار رفته در پره توربین بادی انجام شده است. اثرات توربولانس بر روی توزیع فشار، ضرایب و پارامترهای آیرودینامیکی مقطع بدست آمده است. نتایج به دست امده حاکی از اثرات نامطلوب اغتشاش بر روی کارایی آیرودینامیکی مقطع کاهش نسبت برآ به پسای ایروفویل و افزایش شدید پسا در کلیه اعداد رینولدز مورد آزمایش و افزایش اندک در مقدار ضریب برآ و به تاخیر افتادن واماندگی شده است. توربولانس باعث از بین رفتن نقطه گذار و افت در مقدار ضریب فشار در سطح بالایی شده است.