سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: هفتمین همایش انجمن هوافضای ایران

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

کامیار منصور – استادیار، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشکده مهندسی هوافضا
علیرضا رودگر – کارشناس ارشد مهندسی هوافضا، سازمان هوافضا

چکیده:

در این تحقیق با استفاده از شبیه سازی عددی ، اثر آیرودینامیکی بدنه هلیکوپتربرعملکرد پره ها در پرواز ایستا بصورت سه بعدی بررسی شده است .در ناحیه حل از فرض جریان تراکم پذیر غیر لزج استفاده شده ، وحل عددی معادلات اویلر برمبنای حجم محدود از روش صریح (EXPELICIT) انجام گرفته است .برای جدا سازی معادلات ، از روش کوپل بالادست مرتبه دوم استفاده شده است . نتایج تجربی برای پره تنها (بدون بدن ه) موجود است، ضریب فشار در سطح پره با حضور بدنه وبدون حضور بدنه با نتایج تجربی مقایسه شده است . در مقاطعی از پره که به بدنه نزدیک است اثر بدنه مشهود می باشد ومکش در سطح بالای پره بیشتر می شود. نیروی برآی پره ها ، باحضور بدنه اندکی افزایش می یابد.