سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: هفتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

احمد منصوریان – دانشجوی دکترای راه وترابری، دانشگاه علم و صنعت ایران و عضو پژوهشکده حم
محمود عامری – دانشیار دانشکده عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران

چکیده:

تراکم یکی از عوامل اصلی در جهت عملکرد مطلوب روسازی می باشد. بر اساس تحقیقات انجام شده، هر یک از روشهای تراکم منجر به نمونه هایی خواهد شد که دارای خصوصیات عملکردی متفاوت از دیگری است. در این مقاله جهت ارزیابی اثر روش تراکم (غلتکی، مارشال، ژیراتوری) بر عملکرد نمونه های آسفالتی از آزمایش کشش غیر مستقیم و نمونه های به ضخامت ۲۵ میلیمتر (جهت ایجاد حالت تنش مسطحه) استفاده شده است. این تحقیق نشان میدهد که نمونه های متراکم شده به روش مارشال دارای مدول برجهندگی بالاتر و نمونه های متراکم شده به روش غلتکی دارای مقاومت کششی و عمر خستگی بیشتری نسبت به دو روش دیگر می باشند.