سال انتشار: ۱۳۸۲

محل انتشار: همایش نقش اطلاع رسانی شغلی در اشتغال

تعداد صفحات: ۴

نویسنده(ها):

احمد جعفرنژاد – عضو هیات علمی دانشگاه تهران

چکیده:

بسیاری از تحقیقات تجارت الکترونیکی، بازارهای کالا و خدمات را نشان می دهند. اما طراحی بازارهای استخدام تا حد زیادی در مباحث مدیریت مورد غفلت قرار گرفته است. این مقاله تحقیق منظمی راجع به سیستم های اطلاعات و اقتصادهای بازار کار را مطرح می سازد و شامل یک بررسی اکتشافی و اجمالی برای ارزیابی عملکرد ۵ گزینه طراحی بازار استخدام است. با استفاده از ارزیابی شبه قیمت به مقایسه و بررسی رفاه اجتماعی به عنوان موضوعی اساسی برای ارزیابی گزینه های طراحی بازار می پردازد و بینش جدیدی برای ایجاد تعادل مورد نیاز بین کارایی قابلیت های فنی و اثر بخش منظم اقتصادی بازارها را ارائه می دهد.