سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: هفتمین همایش انجمن هوافضای ایران

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

فتح اله امی – استادیار دانشگاه، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده فنی و مهندسی، گروه هوا
سید مصطفی حسینعلی پور – استادیار دانشگاه، دانشگاه علم و صنعت، دانشکده مکانیک.
مجید سروش –
فواد ظهوری – کارشناس ارشد مهندسی هوافضا، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده فنی و مهندس

چکیده:

موتور پالس جت برای پهپادهای مختلف و با کاربردهای متفاوت از جمله پهپادهای هدف و انتحاری مناسب می باشد. تحقیق حاضر به منظور تحلیل و بررسی میدان جریان درون این موتور انجام شده است. بطور کلی می توان گفت که در این تحقیق فرآیندهایی که در حین عملکرد موتور انفاق می افتد مانند پاشش سوخت، تبخیر قطرات، اختلاط گازها، احتراق در دما و فشارهای بالا و بررسی تاثیر پارامترهای نسبت سوخت و هوا و ارتفاع پروازی در عملکرد موتور پالس جت به آن پرداخته شده است. معادلات حاکم عبارتند از معادلات جرم، مومنتم و انرژی که به شدت غیر خطی می باشند، و با استفاده از روش محدود بر پایه اختلاف محدود برای جریان تراکم پذیر و مغشوش، همراه با احتراق حل شده است. در این مدلسازی از روش احتراق پیش آمیخته و مدل توربولانسی k-ε استفاده شده است.