سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: دهمین کنفرانس ملی مهندسی ساخت و تولید

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

محمدرضا روشندل – کارشناس ارشد مکانیک سیالات، شرکت مهندسی بیدک
حسن بصیرت تبریزی – استاد، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی امیرکبیر،
فریبرز تاجدینی – مدیر واحد فنی ساخت، شرکت لاستیک سازی البرز

چکیده:

در این مقاله به بررسی تجربی افزایش دما در تایر در حال حرکت در هنگام افزایش بارگذاری و سرعت پرداخته میشود آزمایش سرعت و بارگذاری در آزمایشگاه شرکت لاستیک سازی البرز توسط دستگاه تست ویل و سنجش دما (پراب) بروی دو نوع تایر با ساختار های مختلف (بایاس و رادیال ) در طرح های متفاوت تا لحظه خرابی تایر انجام شده. سپس به مقایسه نمودارهای تغییرات دما نسبت به مکان (مقطع عرضی تایر) ،افزایش سرعت و بارگذاری در هر دو نوع تایرپرداخته میشود و نشان داده می شود که احتمال افزایش دما در نقطه ای به غیر از شانه تایرکه در آنالیز های تئوری و عددی پیش بینی میشود روی میدهد و گسیختگی در تایر از آن منطقه شروع می شود . در پایان به تشریح پدیده های خرابی در تایر در اثر افزایش دما در هنگام افزایش بار گذاری و سرعت پرداخته می شود