سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: ششمین کنفرانس سالانه دانشجویی مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۲

نویسنده(ها):

سروش صادق نژاد – دانشجوی کارشناسی ، دانشکده مهندسی مکانیک ، دانشگاه صنعتی امیرکبیر
حمید شهسواری علویجه – دانشجوی کارشناسی ، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی امیرکبیر

چکیده:

واکنش انسان نسبت به ارتعاشات بر اساس اثر برخی از خصوصیات ارتعاش در بدن است. اثرات فیزیولوژیکی و روانی ارتعاشات مکانیکی در فرد ناشی از جابجایی نوسانی یا تغییر وضعیت ، اسکلت ، اعضاء و انتهای بدن می باشد. تخمین میزان انتقال نیرو و جابجایی در اثر ارتعاشات وارده از محیط به سرنشین خودروی در حال حرکت، مستلزم مدل سازی درست از سرنشین خودور بررسی و موارد استفاده آن بیان گردد.با استفاده از شبیه سازهای ارتعاشاتی ، فرکانس ارتعاشات وارد به راننده در شرایط کاری، در بازه ۰٫۶۲۵ -۱۰ هرتز و شتاب (فرمول در متن اصلی موجود می باشد) قرار دارد، که طراحی مدل بندی باید طوری باشد که بتواند شرایط کاری واقعی را مدل کند.